Szívesek a királynék városában

Minap a Szív Egyesület Mosonmagyaróvár tagjai Veszprémbe látogattunk, a „királynék” városába. Idegenvezetővel ismerkedtük a város épített örökségével, kultúrájával, művészetével. Múltjával és jelenével. A napot Bakonybél szakrális helyén, Borostyán-kútnál zártuk.

A mosonmagyaróvári Szív Egyesület tagjai többször tervezték a veszprémi kirándulást, ami most megvalósult. A csoport 25 fővel látogatott a „királynék” városába, ahol idegenvezető kalauzolt bennünket a csodálatos építészeti emlékek, paloták, templomok, múzeumok, kőromok között. Megismerkedtünk a szakrális emlékekkel, Árpád-kori történetekkel, Szent Margit történetével. Megtekintettük a zenei események helyszíneit és a hozzá kapcsolódó műalkotásokat.

A veszprémi várban Szent István és Boldog Gizella emlékét őrző szobornál és várfoknál elidőztünk a város panorámájában és csoportképet készítettünk. A kellemesen elköltött ebéd után a Séd-patak mentén kialakított romantikus és csoda szép ligetben sétáltunk. Gyönyörködtük a rózsákban és a Margit-romokban. Itt felfedeztük Leonóra és az oroszlán című Kolodkó Mihály szobrot is. Sétánk végén elbúcsúztunk a várostól, ahol még sok-sok látnivaló vártja az érdeklődő turistákat.

Hazafelé megálltunk Bakonybélben a Borotyán-kútnál. Az ősidők óta szent helyként tisztelt kápolna és tó lélegzetelállítóan szép képet mutatott. Az Árpád-korban vallási vezetők találkozó helye volt. A forrásokat szép park és hatalmas, árnyat adó fák veszik körül. Alattuk padok, a megpihenni vágyóknak. A tóparton Gellért püspök szobra látható egy szarvasborjúval. Innen pár lépésre indultunk a 14 képből álló stáció mellett lélekemelő sétára. Ennek végén, a szikla tetején található kálvária Krisztus, Szűz Mária és Szent János szobor előtt még leültünk pár gondolat erejéig.

Az élményekben gazdag együtt töltött napot Zircen egy sütis-fagyis pihenővel zártuk és beszélgettünk a következő kirándulási tervekről.